Ženy moje milované, obraciate sa na mňa so žiadosťou na osvedčený a jednoduchý systém na rýchlejšie chudnutie a ja som vám za to všetkým vďačná..

Na druhej strane je to veľká zodpovednosť. Preto s tým, čo mám 100% overené stovkami zhodených kíl mojich žien ti teraz v postupnej sérii emailov odhalím:

Preberieme si všetko od A do Z tak, ako svoj denný harmonogram nastaviť, aby si chudla rýchlejšie s väčšou zábavou (a tiež spevnila svoju postavu)…


Takže, aby si schudla rýchlejšie (a/alebo zpevnila postavu), potrebuješ využiť každé každulinké eso v rukáve a toto je tvoje 6. eso.

Dnes to bude veľmi špeciálne.

Pretože objavíš tajomstvo návykov, zvykov i zlozvykov.

Prečo? Pretože či už máš 98kg a trojitú pneumatiku okolo brucha alebo vyzeráš ako sestra Miss Slovenska 2015, všetko je to do veľmi vysokej miery výsledkom návykov.

Istý doktor Maxwell Maltz sa týmto fenoménom začal zaoberať ako prvý. Bol plastickým chirurgom a pozoroval, že pacientke po plastickej operácii tváre trvalo cca. 21 dní, kým si zvykla na svoju novú tvár. Iným pacientom trvalo 21 dní, kým prestali cítiť fantómovú končatinu (potom ako im bola amputovaná).

Tieto skúsenosti viedli prof. Maltza k sérii experimentov priamo na sebe. Testoval zmeny, návyky, ako dlho mu trvá, kým si vytvorí nový návyk, ktorý mu bude slúžiť. A jemu to trvalo takisto asi 21 dní, kým sa to dostalo na (tak-povediac) automatiku.

Vedecky potvrdené
Vedecky potvrdené

Odvtedy nasledovali Maltzovu prácu mnohí ďalší profesori a ďalšie a ďalšie vedecké štúdie týkajúce sa tvorenia návykov. A prečo?

Skús si predstaviť, že každé ráno vstaneš o polhodinu skôr (ak by si chcela viac času)

Že si každé ráno, zacvičíš, ponaťahuješ sa (ak si nevieš nájsť ráno čas na cvičenie).

Že si každým jedlo zješ aj tanier zeleniny (ak si nie zvyknutá jesť zeleninu).

Že si každý večer namiesto televíznych novín polhodinu zabeháš. (ak to nerobíš)

Zdá sa ti to neuveriteľné?

A možno, že to aj neuveriteľné je, ale je to veľmi lákavá ponuka.

Predstav si, že si dokážeš vytvoriť nový návyk, vďaka ktorému zchudneš aj tú poslednú pneumatiku, ktorá ťa (možno) trápi a ťaží.

Alebo si predstav, že sa dokážeš zbaviť toho hrozného zlozvyku, že vždy keď ťa niečo nahnevá, tak si to odnesie tvoje telo, pretože ho potrestáš lavínou sladkostí.

Všetko toto je založené na tom, čo je hlboko v nás, na našom správaní.

Na správaní, ktoré bolo už tak dlho opakované a tak dlho nechané na automatike, že bohužiaľ už nie je viac pod tvojou kontrolou, ale v skutočnosti ono kontroluje teba.

Prečo? Pretože ľudský mozog tak funguje. Už veľa krát si sa snažila schudnúť a potom po určiťom krátkom, či dlhom čase si toho nechala. A prečo tomu v skutočnosti bolo?

Pretože zmena, o ktorú si sa snažila bola príliš agresívna, príliš náhla a hlavne príliš veľká.

Zober si príklad ženy, ktorá každé ráno začína svoj deň veľkou tabuľkou študentskej prečate, zapije to pol litrom kakaa s dvoma lyžicami bieleho cukru a svoje doobedie strávi vyvalením pred TV na svojom koženom gauči.

   Napr. tento http://www.profimama.sk/extremnou-premenou/

Áno, môžeš si povedať, že to je extrémny prípad. Je, ale prečo tomu tak je? Myslíš, že takto funguje od narodenia? Že od mladosti do seba tlačila také megadávky cukru?

Keď sa človek dostane do určitého stavu (a je jedno, či sa jedná o extrémnu obezitu, anorexiu alebo tých 50 odtieňkov medzi), vždy sa tam dostal postupne.

Krôčik po krôčiku sa mu to vymkýňalo z rúk, až napokon to bolo silnejšie ako on.

A čo teraz? Dá sa s tým niečo urobiť?

Áno!

Vybudovanie nového návyku trvá cca. (ja som trocha pesimistická, preto by som „cca.“ nahradil slovkom „minimálne“) 21 po sebe idúcich dní.

Ak dokážeš nejakú novú vec robiť počas 21 po sebe idúcich dní, dostane sa pod automatiku a to znamená, že už sa o ňu nebudeš musieť usilovať s námahou.

Rovnako ak dokážeš nejakú vec nerobiť 21 dní:
– ak sa 21 dní zaobídeš bez sladostí
– ak sa 21 dní zaobídeš bez alkoholu
– ak sa 21 dní zaobídeš bez akejkoľvek drogy/návyku/zlozvyku

— začne sa „to“ znova dostávať pod tvoju kontrolu.

Lebo ty si šéfka
Lebo ty si šéfka

To je tzv. reštart tvojho návykového chovania, kedy sa dokážeš vymaniť z reťazí starých vzorcov chovania a vytvoriť si nové – úspešnejšie, ktoré budú slúžiť tebe.

Prečo? Pretože ty si šéfka. A vždy si bola.

Každý zlozvyk, ktorý máš si kedysi mala pod kontrolou, ale nechala si ho zájsť tak ďaleko, až si začala byť jeho otrokom.

Aj o tomto bude čoskoro spustený Program profi-chudnutia, pretože to nie je iba o jedle a o cvičení.

Áno!

Vo svojej podstate tu ide len o jedlo a (do menšej miery) o cvičenie, ALE ak chceš trvalé výsledky, ide o dlhodobú zmenu tvojho stravovacieho, pohybového i mentálneho plánu.

Zhrnutie:

Chceš sa zbaviť zlozvyku alebo vybudovať si nový návyk? Zober si papier a každý deň si najplánuj, že danú vec neurobíš/urobiš. A urob to min. 21 dní po sebe.

Bonusový tip: zdá sa to byť príliš zložité?

Najdôležitejšie je začať a potom môžeš použiť alebo si vytvoriť rôzne „pomocné“ barličky. Napr. si chceš vybudovať návyk, že každé ráno sa pôjdeš na polhodinu prebehnúť? Ale je to príliš veľká zmena? OK, priprav si každý večer pred spaním svoje tenisky ku posteli, t.j. bude to prvá vec, ktorú ráno uvidíš. Pripravuj si okolnosti, ktoré ti nedovolia vychýliť sa z tojho vytýčeného smeru.

A to je koniec. Ak sa ti to zdalo prílš zložité, prosím prepáč mi, ak je niečo nie jasné, neváhaj a spýtaj sa, rada ti odpoviem.

Ahoj a nech ťa sila sprevádza 🙂
tvoja ProfiMama


Ďalšie časti denníka: