Všetky druhy ovocia, zeleniny, orechov a semien sú bohaté na vlákninu, ale týchto 25 potravín sú jednými z najbohatších zdrojov vlákniny:

1. čierne fazuľky

2. šošovka

3. ovos

4. artičoky

5. avokádo

6. hrášok

7. sójové bôby

8. quinoa

9. strakatá fazuľa

10. zelená fazuľa

11. biela fazuľa

12. maliny

13. kel

14. černice

15. tekvica

16. ľanové semienka

17. Cícerové bôby

18. jablko

19. hruška

20. mrkva

21. brokolica

22. hrozienka

23. datle

24. sušené figy

25. zemiaky

5 spôsobov, ako ti vláknina pomôže zhodiť kilá navyše…

  1. Vláknina zabraňuje prejedaniu a priberaniu na váhe, pretože sa po nej cítiš plná.
  2. Vláknina pomáha zabiť všetky tvoje chute na sladké.
  3. Vláknina ti dáva pocit sýtosti a vyššej energetickej hladiny v priebehu celého dňa.
  4. Vláknina tiež spomaľuje trávenie potravín, ktoré ješ a drží tvoju hladinu krvného cukru na uzde, čím bráni od pocitov vlčieho hladu.
  5. Vláknina je vysoko termogenická a teda vždy keď zješ vlákninu, tvoje telo potrebuje energiu navyše už len na to, aby ju dokázala spracovať a môže to byť energia z tvojho roztopeného telesného tuku.